Tuesday, April 20, 2010

Tomyam lapan plug...


Kesungguhan,kerajinan dan ketabahan pemilik gerai tomyam di kalompang membawa tuah apabila gerai tom yamnya laris hampir setiap malam...gua panggil Tomyam lapan Plug dsebabkan pemilik gerai Tomyam itu sewaktu dulu pernah memiliki kereta Alpha Romea Giulia sport lapan Plug.Kereta alpa Giulia adalah kereta Sport yang menpunyai kuasa kuda yang tinggi dan suspension body yang stabil..Dengan kestabilan dan kelajuan kereta Giulia tu pernah beberapa kali berentap dengan kereta sport yang lain di jalan lama dalam perjalanan dari kalompang ke Kuala Kangsar.Kuala Kangsar adalah tempat kelahiran pemilik gerai Tom yam tu tetapi telah menetap lama di Kalompang dan berjaya membuka Tomyam di sana.


Berkat Pilihan Raya Kecil P094 Hulu Selangor memberi rezeki kepada pemilik tom yam itu...Rasanya sejak datang ke Hulu selangor dah 3kali datang makan disitu...Disebabkan kesedapan Tomyam Kalompang gue syorkan kawan-kawan makan di situ juga...


kecewa....nya

Semalam kawan gua mengajak tiga kawannya lagi makan disitu.Mereka kata Tomyam tu sedap sangat...yang tak puas hatinya mereka kata ketam letak 2kerat saiz xl udang galah 5 ekor saiz m dan sotong.Menurut gue makan di situ tokey Tomyam akan meletakkan 3kerat ketam dan 7 ekor udang dan sotong...Mungkin disebabkan kehabisan atau sengaja pemilik kurangkan?Biasanya setiap Pilihan Raya Kecil akan berlaku macam ni...yang pertama harga makanan akan naik mendadak,makanan yang dulunya byk dengan segala bahan ramuanya dikurangkan untuk menjimatkan kos.Gue pun cakap kat member biasala bro musim Pilihan Raya ni...


Tapi apa yang penting bagi gue...setting dan kesedapan masih khaw piau liau...Dia punya Tomyam setting tak lari beb...Kalau yang belum cuba bolehla cuba.....jangan kita cr pasai nanti menyesal...oleh itu carilah Tomyam Kalompang lapan plug depan stesyen minyak Shell breder ni mesti tak nyesal...

No comments: